08:30-09:00

Rejestracja

09:00-09:10

Powitanie Gości. Otwarcie konferencji.

09:10-09:20

WITOLD BAŃKA, Minister Sportu i Turystyki

09:20-09:30

IRENEUSZ WĘGŁOWSKI, Prezes IGHP, Wiceprezes Grupy Orbis

09:30-09:50

THOMAS EMANUEL, Dyrektor ds. rozwoju biznesu, STR

09:50-10:00

CATHERINE LATZENHOFER, CBRE Hotels EMEA Research

10:00-11:00

Polska – najgorętszy inwestycyjnie rynek w Europie Środkowo-Wschodniej

Od kilku lat wyniki polskich hoteli osiągają najwyższe wskaźniki, a ubiegłoroczna dynamika wzrostu wskaźnika RevPAR była jedna z najwyższych w Europie. 2017 rok okazał się rekordowy pod kątem liczby transakcji hotelowych w Polsce, a do jego końca wciąż pozostało kilka miesięcy. Jakie czynniki decydują że to właśnie Polska znalazła się na celowniku inwestorów spośród krajów regionu Europy Środkowo - Wschodniej? Jak długo potrwa jeszcze ten boom? Jakie ryzyka mogą zatrzymać lub zachwiać pozycję Polski jako lidera regionu? Jakie projekty inwestycyjne są najciekawsze dla kupujących?

Moderator:
Paneliści:
11:00-11:30

Przerwa kawowa

11:30-12:30

Soft-brandy – niezależny styl i przynależność do sieci

Hotele niezależne stanowią ponad 70% obiektów noclegowych w Europie. Ich właściciele cenią sobie niezależność, ale jednocześnie borykają się z rosnącą konkurencją ze strony obiektów nieskategoryzowanych oraz coraz silniejszą dominacją systemów rezerwacyjnych. Zauważyły to sieci hotelowe oferując tzw. soft – brandy. Jakie rozwiązania oferują i dla kogo może to być dobry wybór? Czym kierować się przy wyborze sieci, oraz w jakich przypadkach lepiej pomyśleć o tradycyjnej marce dla swojego hotelu?

Moderator:
Paneliści:
12:30-13:30

Lunch

13:30-14:30

Czy polski rynek hotelowy jest już gotowy na marki luksusowe?

Luksusowe marki hotelowe – marzenie które już wkrótce może spełnić się w Polsce. Czy nasz rynek jest już wystarczająco silny na takie projekty? Co decyduje o powodzeniu takiej inwestycji? Jak zmieniają się preferencje gości segmentu luksusowego? Czy tylko marka hotelowa może zdefiniować obiekt jako luksusowy? Jakie czynniki muszą być spełnione by określić hotel mianem luksusowego?

Moderator:
Paneliści:
14:30-15:30

Rynek hoteli resortowych w Polsce – kreowanie marki, nakłady i zwrot z inwestycji

Hotele resortowe – obiekty od zawsze postrzegane jako najbardziej ryzykowne – znalazły się na celowniku inwestorów oraz sieci hotelowych. Jakie elementy decydują o sukcesie takich hoteli? Jakie usługi należy zapewnić, aby spełnić oczekiwania gości hotelowych? Jak wygląda rentowność takich obiektów i jak zadbać o najlepszy business mix?

Moderator:
Paneliści:
15:30-15:45

Przerwa kawowa

15:45-16:45

Istotne problemy hotelarzy w Polsce - dyrektorzy generalni hoteli o rynku

Jak polski rynek hotelowy postrzegają dyrektorzy generalni hoteli? Jakie nowe trendy i wyzwania widzą na rynku? Jak radzić sobie na trudnym i wymagającym rynku pracy i niedoboru personelu? Na ile technologia zmienia potrzebne kwalifikacje pracowników oraz które stanowiska są najbardziej zagrożone?

Moderator:
Paneliści:
17:00-19:00

Networking

19:00-22:30

Wieczorna gala / wręczenie nagród w konkursie Hotelarz Roku

09:30-10:00

Rejestracja

10:00-13:30

Sesje panelowe

sesja I - INWESTYCJE W HOTELARSTWIE

10:00-11:00 Polskie sieci hotelowe

Na polskim rynku zauważalna jest nie tylko ekspansja zagranicznych sieci hotelowych, ale bardzo prężnie rozwijają się sieci krajowe zarządzające hotelami pod stworzonymi przez siebie markami. Jak radzą sobie z międzynarodową konurencją, w czym upatrują swojej przewagi, jaki mają model biznesowy?

MODERATOR:
Marta Abratowska-Janiec
Senior Consultant, CBRE Hotels Poland

PANELIŚCI:
Radosław Altheim
Dyrektor zarządzający, Q Hotels

Łukasz Płoszyński
Dyrektor ds. Rozwoju i Marketingu oraz Wiceprezes Zarządu sieci Focus Hotels S.A.

Wojciech Popis
Wiceprezes, VHM Hotel Management

Szymon Wróblewski
Współwłaściciel Zdrojowa Invest & Hotels


11:00-11:30 Przerwa kawowa

11:30-12:30 Deweloperzy i inwestorzy o procesie budowy hotelu

Jak powinna przebiegać współpraca pomiędzy inwestorem, a generalnym wykonawcą, na co należy zwrócić szczególną uwagę oraz jakie są najnowsze rozwiązania optymalizujące proces budowy.

MODERATOR:
Marta Abratowska-Janiec
Senior Consultant, CBRE Hotels Poland

PANELIŚCI:
Adam Pilczuk
Dyrektor ds. rozwoju, Chopin Airport Development

Karolina Stanisławska-Balcerz
Koordynator Projektu Inwestycyjnego, Budizol

Ewelina Woźniak Szpakiewicz
Prezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający w DMDModular Sp. z o. o.


12:30-13:30 Prawne i podatkowe aspekty transakcji hotelowych

Optymalizacje podatkowe przy transakcjach hotelowych. Prawne aspekty umów z sieciami hotelowymi.

MODERATOR:
Andrzej Chełchowski
Partner zarządzający, Miller Canfield

PANELIŚCI:
Jan Dziekański
Partner, Corporate & Project Finance Advisory (CPFA)

Tomasz Ożdziński
Associate Partner, Doradca Podatkowy, Grupa Rynku Nieruchomości EY

Andrzej Wójcik
Prezes zarządu Satoria Group


sesja II - GASTRONOMIA HOTELOWA

10:00-11:00 Menu engineering – czyli o zasadach ustalania cen w gastronomii

Od właściwego ustalenia cen sprzedażowych zależy „być albo nie być” hotelowej gastronomii, która ma fundamentalny wpływ na kondycję finansową całego hotelu. Jak je ustawić, aby zostały zaakceptowane przez gości, a jednocześnie, żeby osiągnąć taką marżę, która pokryje koszty i pozwoli osiągnąć zysk?

MODERATOR:
Andrzej Przeniosło
Dyrektor zarządzający, Hotel Nosselia

PANELIŚCI:
Piotr Grajewski
Prezes spółki Santa Fe Partners

Piotr Komór
General Manager, Hard Rock Cafe

Wojciech Pasikowski
Szef Kuchni, Czerwony Wieprz


11:00-11:30 Przerwa kawowa

11:30-12:30 Dyrektor gastronomii vs. szef kuchni – jak pogodzić ich ambicje

Jak sprawić, żeby współpraca pomiędzy dyrektorem a szefem kuchni dobrze się układała i ambicje wszystkich stron były zaspokojone? Jak powinna wyglądać kwestia podległości i jak dużą autonomię w strukturze hotelu powinien posiadać szef kuchni.  

MODERATOR:
Andrzej Przeniosło
Dyrektor zarządzający, Hotel Nosselia

PANELIŚCI:
Radosław Fischbach
Dyrektor gastronomii, Nosalowy Dwór

Wojciech Fronczak
Dyrektor generalny, Hilton Garden Inn Rzeszów

Michał Mamorski
Executive Chef

Michał Tkaczyk
Executive Chef, Hotel Bristol, Warszawa


12:30-13:30 Najnowsze rozwiązania w gastronomii hotelowej

Jakich rozwiązań oczekują goście z pokolenia millenials? Jakie warunki należy spełnić, żeby restauracja hotelowa odniosła sukces, jak dostosować jej poziom do charakteru obiektu, oraz, czy przekazanie gastronomii zewnętrznemu operatorowi to dobre rozwiązanie ?

MODERATOR:
Andrzej Przeniosło
Dyrektor zarządzający, Hotel Nosselia

PANELIŚCI:
Ernest Jagodziński
Szef Kuchni, Restauracja Autentyk

Mariusz Kubala
Dyrektor Operacyjny ds. Hoteli, Członek Zarządu, Satoria Group SA

Miłosz Stanisławski
Dyrektor Generalny Sound Garden Hotel


sesja III - BEZPIECZEŃSTWO W HOTELU

10:00-11:00 Bezpieczeństwo IT

Czy dane (pliki) mają jakąś cenę? Jak chronić się przed przejęciem informacji? Internet w hotelu, czy powinien mieć otwarty dostęp? - wifi reglamentowane czy swobodny dostęp? Czy na pewno wiesz co dzieje się w Twoim hotelu? - monitoring, dzisiejsze standardy.

MODERATOR:
Michał Nadolski
Prezes Zarządu, Agro IT

PANELIŚCI:
Michał Bordewicz
Key Account Manager, Samsung Electronics

Aleksander Stys
Internal Account Manager, Zyxel

Grzegorz Szyszka
Współwłaściciel bluetech


11:00-11:30 Przerwa kawowa

11:30-12:30 Bezpieczeństwo danych osobowych (RODO)

Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych w systemach IT. Udostępnianie danych osobowych zewnętrznym podmiotom.Współpraca w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych z uprawnionymi instytucjami i służbami. Oceny ryzyka przetwarzania danych osobowych. 

MODERATOR:
Łukasz Łyczkowski
Mecenas, Kancelaria Adwokacka Łukasz Łyczkowski

PANELIŚCI:
Maciej Kopeć
Specjalista do spraw ochrony danych osobowych w hotelach

Marcin Mączyński
Sekretarz generalny, IGHP

Piotr Ziewiec
współzałozyciel DocPlanner.com


12:30-13:30 Bezpieczeństwo gości hotelowych

Zagrożenia w dzisiejszym świecie oraz systemowe rozwiązania w zakresie ich zabezpieczenia. Zarządzanie kryzysowe - incydenty/kryzysy typowe dla biznesu hotelowego. Czy ważniejsze są techniczne środki bezpieczeństwa czy wyszkolony personel? W który obszar warto inwestować? Na czym polega zarządzanie bezpieczeństwem w hotelu?

MODERATOR:
płk Piotr Gąstał
B. d-ca Jednostki Wojskowej GROM

PANELIŚCI:
Andrzej Berecki
Security Manager, InterContinental Warsaw

Anna Skalmierska-Woźniak
Dyrektor ds. Zarządzania Ryzykiem, Bezpieczeństwa i Kontroli Wewnętrznej w Orbis S.A./ Accor Polska

dr Michał Stępiński
Członek Stowarzyszenia Ekspertów Bezpieczeństwa RP, były Dyrektor Biura Operacji Antyterrorystycznych KGP


13:30-14:30

Lunch

14:30-14:30

Zakończenie konferencji