Perspektywy i wyzwania branży hotelowej w CEE – panel liderów europejskiego rynku

Polska uznawana jest za najbardziej atrakcyjne miejsce do inwestycji w hotele w Europie Środkowo-Wschodniej, a inwestorzy zapowiadają, że chcą tu inwestować jeszcze więcej. Wiele wskazuje na to, że w tym roku pobity zostanie ubiegłoroczny rekord, kiedy w polski sektor hotelarski zainwestowano aż 350 mln euro. Europejscy liderzy rynku będą dyskutować o dalszych możliwościach inwestycyjnych w różnych regionach naszego kraju i Europy Środkwo-Wschodniej, a także o tym gdzie koncentrują strategie rozwoju na kolejne lata.

Paneliści:

Dzierżawa – gwarancja sukcesu czy źródlo przyszłych problemów?

Dzierżawa, uchodząca za bezpieczne rozwiązanie dla właściciela nieruchomości, staje się coraz popularniejszym modelem współpracy pomiędzy inwestorami, a wyspecjalizowanymi podmiotami działającymi na polskim rynku. Jakie wyzwania i problemy mogą pojawić się podczas tej współpracy. Jak zaplanować należy podział obowiazków - utrzymania, napraw i wymiany wyposażenia, czy zwrotu przedmiotu najmu po zakonczeniu umowy. 

Moderator:

Pokój przyszłosci – jak technologia może pomóc hotelarzom zdobyć przewagę nad konkurencją?

Czołowe sieci hotelowe zamierzają w niedalekiej przyszłości wprowadzić na rynek pokoje, które bedą dopasowywać się do oczekiwań gosci poprzez kolorystykę, wystrój, ofertę telewizyjną itd. Co zrobic aby przejąć potencjalnego goscia hotelowego od momentu, kiedy ten tylko pomyśli gdzie chciałby jechać? Jak to robia duże sieci, a co moga zrobic niezależne hotele? Czy to jest sposób na wygranie z apartamentami oraz Airbnb?

Moderator:
Paneliści:

Wpływ najmu krótkoterminowego na współczesne hotelarstwo

Krótkoterminowy najem mieszkań stał się immanentną częścią rynku usług noclegowych. Branża hotelarska stara się walczyć z nieuczciwą konkurencją i ją cywilizować poprzez lobbowanie na odpowiednimi rozwiązaniami legislacyjnymi. Ale z drugiej strony dynamiczny rozwój serwisów typu Airbnb pokazał, że dobrze zaspokajają jakieś nowe potrzeby gości, co dało hotelarzom do myślenia. Sieci hotelarskie same zaczynają tworzyć platformy skupiające mieszkania pod wynajem. A przede wszystkim – zaczynają analizować przyczyny sukcesu tego typu platform, aby wzbogacić swoją ofertę hotelową. Poza negatywnym, jaki pozytywny wpływ na rozwój hotelarstwa ma najem krótkoterminowy mieszkań?

Moderator:
Paneliści:

Jak utrzymać deklarowaną jakość hotelu przy trudnym rynku pracy – panel dyrektorów generalnych

Obecnie największym problemem branży hotelarskiej jest absolutny brak pracowników, gdy na generalny spadek bezrobocia nałożył się jeszcze boom inwestycyjny w hotelarstwie. W efekcie nie ma kto sprzątać pokoi, obsługiwać na recepcji, przygotowywać śniadań itp. Jednak gości to nie interesuje, płacą za jakość i „gwiazdki”, więc tej deklarowanej przez hotel jakości wymagają. Jak zaspokoić ich wymagania w sytuacji, gdy np. z dnia na dzień nie przyjdzie kilku pracowników, bo im się znudziła ta praca? Jak z problemem braku pracowników i ciągłej rotacji radzą sobie dyrektorzy najlepszych hoteli?

Moderator:
Paneliści:

Sesje panelowe

sesja I - Inwestycje w hotelarstwie

Inwestycje w hotelarstwie

sesja II - Marketing i nowoczesne technologie

Automatyzacja marketingu hotelowego drogą do sukcesu

- kampanie online oparte na danych liczbowych

- działania zaprojektowane pod ściśle zdefiniowane cele

- wykorzystanie algorytmów samouczących się

- przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym

- autobidowanie w zależności od popytu i puli dostępnych pokoi


Marketing i technologia hotelowa dla najmłodszych użytkowników marki

- preferencje najmłodszych przy wyborze produktu hotelarskiego

- content marketing

- ścieżki dotarcia z komunikacją

- budowanie lojalności grupy docelowej

- różnice w zwyczajach zakupowych (zmiany pokoleniowe)

- blogerzy, influencerzy, social media

- spójność z wizerunkiem online i offline

PANELIŚCI:
Karol Weber
Inspektor hotelowy


Technologia w procesach wewnętrznych hotelu

- mniej rąk do pracy, dlatego potrzeba większego wykorzystania technologii

- oprogramowanie dla każdego działu hotelu (recepcja, housekeeping, gastro)

- gotowość hoteli do wdrażania zmian

- wykorzystanie potencjału ludzi na kreatywne myślenie, a nie na rzeczy odtwórcze

PANELIŚCI:
Blanka Retmańska-Man
Prezes, Idea Profit


sesja III - Regulacje w obszarze usług hotelarskich. Co pomaga

Czy hotele zdały egzamin z RODO? Wnioski po 6 miesiącach?

Krótkotrwały najem lokali: komu przeszkadza i jak go uregulować?

Czy aktualny system kategoryzacji odpowiada potrzebom rynku? Czy klasyfikacja Hotel Stars Union promowana w Europie ma szansę wdrożenia w Polsce?